V skupino vitamina B sodi več kot 20 vitaminov

Znanstveniki so že pred časom odkrili najpomembnejše sestavine živil – vitamine in minerale. Odkrili so na primer, da lahko pomanjkanje železa povzroči slabokrvnost, pomanjkanje kalcija osteoporozo. Izjemno pomembno vlogo v našem telesu ima tudi vitamin B. Ta vpliva na presnovne procese, obenem koristi mišicam, živčevju, jetrom, očem, koži in lasem.

V skupino vitamina B sodi več kot 20 vitaminov. Najpogosteje jih zasledimo pod oznako B kompleks. V to skupino na primer prištevamo vitamin B1, B2, B3, B6, B12. Le dovolj raznovrstna in kalorična hrana vsebuje dovolj vitaminov omenjenega kompleksa. Ker pa zaradi hitrega tempa življenje vse pogosteje posegamo po vitaminsko osiromašeni ter predelani hrani, nemalo ljudi trpi zaradi pomanjkanja vitaminov skupine B.

Hranilo za boljše počutje

Vitamin B1 vpliva na boljše počutje. Nujen je za presnovo ogljikovih hidratov, za delovanje mišic, srca in živčnega sistema. Spodbuja rast ter izboljšuje mentalne sposobnosti. Telo presežka tovrstnega hranila ne shranjuje, ampak ga izloča. Posledično ga je treba vsak dan znova nadomestiti.

Vitamin B
Izjemno pomembno vlogo v našem telesu ima tudi vitamin B.

Največ vitamina B1 je v polnovrednih žitaricah, jetrih, pivskem kvasu, tuni, krompirju, oreških, zrnju stročnic. Priporočen dnevni odmerek je 1 do 1,5 mg. Med boleznijo, pri operaciji ter ob obremenitvah je potreba po njem še večja.

B13 za zdravljenje multiple skleroze

B13 je poimenovan tudi kot orotska kislina. Ta presnavlja folno kislino in vitamin B12. Pomaga pri zdravljenju multiple skleroze, preprečuje prezgodnje staranje ter nekatere težave z jetri. Odličen vir tovrstnega hranila so korenska zelenjava, sirotka, tekoči ali sesirjeni del mleka.

Na sploh pa je B13 le malo raziskano hranilo. Nekateri ga niti ne priznavajo za vitamin. Proizvaja ga črevesna flora telesa, ki je pri ljudeh večinoma vsaj malo načeta. To povzročajo stres, alkohol, zdravila, diete, paraziti, zdravila in še kaj.

Preprečevanje nastanka sivih las

Eden od člankov družine kompleksa B je tudi biotin. Ima moč, da lahko uspešno zavira sivenje las. Obenem pomaga preprečevati plešavost, odpravlja ekceme in blaži bolečine v mišicah. Telesu pomaga izkoristiti glukozo, ki pa je glavni vir energije.

Skupina vitamina B
V skupino vitamina B sodi več kot 20 vitaminov.

Odlični viri za pridobivanje biotina so na primer goveja jetra, jajčni rumenjak, arašidovo maslo, cvetača, ječmen, koruza, soja. Pomanjkanje biotina se kaže v izčrpanosti, anoreksiji, depresiji.

Vloga vitamina C v kozmetiki

C vitamin, ki ga dobite na https://www.naturesfinest.si/ velja za izjemno učinkovitega, uporablja pa se za krepitev obrambne sposobnosti telesa, za podporo energijskemu metabolizmu, pri regeneraciji kože ter preprečevanju prezgodnjega staranja. Izjemno cenjen je tudi v kozmetiki, ker ščiti pred škodljivimi vplivi iz okolja.

S pomočjo vitamina C je naša koža veliko bolj enakomerna, prav tako vzdržuje njeno moč. Na trgu so še posebej priljubljeni kreme in maske za obraz z vitaminom C ter serumi.

Različne oblike C vitamina

Askorbinska kislina je najbolj znanja in najčistejša oblika vitamina C. Ta je še posebej učinkovita v visoki koncentraciji. Ugodno vpliva na zmanjšanje težav s kožo, na primer na pigmentacijske sledi. Poleg te oblike vitamina se v kozmetiki uporabljajo še druge, na primer retinol acetat, magnezijev askorbil fosfat.

C vitamin velja za izjemno učinkovitega

V obliki seruma lahko takšen vitamin uporabimo v najčistejši obliki. Kljub temu pa se seruma z visoko vsebnostjo vitamina ne sme uporabljati vsak dan. Poleg seruma je dobra izbira tudi razpršilo.

Krema z manjšim odmerkom vitamina C

Seruma z visoko koncentracijo C vitamina se torej ne sme uporabljati vsak dan. Za vsakodnevno uporabo je na primer primerna kakovostna krema z manjšim odmerkom vitamina. Ta zagotavlja dovolj intenzivno hidracijo. Še posebej se priporoča dnevna krema s faktorjem zaščite pred soncem.

Dobro je vedeti še to, da se vitamina C ne sme uporabljati v kombinacijami z AHA kislinami. To namreč negativno vpliva na samo absorbcijo hranila. Serume je treba shranjevati ločeno od svetlobe. Po uporabi jih je treba temeljito zapreti. V nasprotnem primeru se njihov učinek lahko bistveno zmanjša.

Vitamin C v prehrani

Uporaba kozmetičnih sredstev z vsebnostjo C vitamina je vsekakor dobrodošla. Kljub temu pa moramo poskrbeti, da uživamo še živila, ki so bogata s tovrstnim hranilom. Večje količine lahko najdemo v svežem sadju, zelenjavi, stročnicah.

Čeprav nas C vitamin odlično varuje pred prostimi radikali, pa sam pred njimi ni varen. Pred predčasnim razpadanjem ga dobro varujejo bioflavonoidi. Obenem njegov učinek še povečajo.

Tipični znaki pomanjkanja so pogosti prehladi, krvavitev iz dlesni, krčne žile, debelost, utrujenost, nespečnost, gube in gubice, izpadanje las, slabovidnost, živčna oslabelost, dovzetnost za vnetje sluznice, hemeroidi, raztresenost.

Članki iz iste kategorije: