Folna kislina – pomembna vloga pri razvoju otroka

Noseče ženske in tiste, ki nosečnost načrtujejo, morajo paziti tudi pri prehrani. Pomembno vlogo pri tem nosi tudi folna kislina, ker skrbi za normalen razvoj nevralne cevi pri otroku. Če je ženska v tem obdobju v svoje telo ne vnese dovolj, se lahko pojavijo nepravilnosti pri razvoju otroka. 

Folna kislina se zlasti nahaja v listnati zelenjavi, soji, jetrih ter pšeničnih kalčkih. Pogosto jo lahko najdete tudi pod imenom folat. Folna kislina in folat torej pomenita eno in isto. 

Še druge funkcije folata 

Folna kislina prispeva k razvoju materinega tkiva med nosečnostjo, prispeva k sintezi aminokislin, j nastajanju krvi, prispeva k presnovi homocisteina, k normalnemu psihološkemu delovanju, k delovanju imunskega sistema, k zmanjševanju izčrpanosti ter utrujenosti ter ima pomembno vlogo pri delitvi celic. 

Pomanjkanje folne kisline 

V razvitih državah pomanjkanje folata oziroma folne kisline prizadene približno 10 % prebivalstva. Pomanjkanje se kaže v slabokrvnosti, nenormalnih belih krvničkah, lahko pride celo do arteroskleroze ter tromboze. 

Za normalno krvno sliko je torej še kako zelo pomembno uživanje folne kisline v zadostni količini. Folat je še najbolje povezan z železom ter vitaminom B12, ki prav tako veliko prispevata k dobri krvni sliki. Pomanjkanje folne kisline je zelo pogosto povezano tudi z depresijo, pozabljivostjo, nespečnostjo, razdražljivostjo in ne nazadnje celo demenco. 

Preveč folne kisline 

Če imate v telesu  premalo folne kisline, ste lahko ugotovili, da se lahko spopadate z neprijetnimi nevšečnostmi. Prav tako lahko nastane težava, če je imate v svojem telesu preveč folne kisline. 

Čeprav za folno kislino velja, da ima nizko toksičnost, lahko visoki odmerki folatov zakrijejo simptome megaloblastične anemije. Slednja nastane zaradi pomanjkanja vitamina B12. Za vnos prehranskega folata iz živil pa ne veljajo prav nikakršne omejitve. 

Še nekaj zanimivosti o folatu 

Folna kislina v manjši količini lahko nastane tudi pod vplivom mikroorganizmov v črevesju. Za pokrivanje zadostne mere pa to nima prav pomembne vloge. Po samega pomanjkanja folne kisline lahko pride  tudi zaradi jemanja določenih vrst živil. 

Težave s pomanjkanjem folata boste imeli tudi v primeru, če boste zauživali preveč alkohola. Folati pa so zelo občutljivi na toploto ter svetlobo. Izgube ob pripravi hrane zato znašajo približno 35 %. 

V isti kategoriji: